Dimarts 30 de juny es va portar a terme la segona taula sectorial del projecte Joves i Ruralitat, liderat pel Servei de Joventut del CCOsona, al Centre Cívic d’Olost.
El projecte Joves i Ruralitat vol afavorir l’arrelament i emancipació de la joventut als municipis rurals d’Osona i Lluçanès. Per aconseguir-ho, aborda àmbits clau, i en aquesta ocasió es va centrar en l’Habitatge.
L’objectiu de la taula va ser la d’aprofundir en el treball fet i avançar en la definició d’accions concretes que s’acabaran desenvolupant a les taules territorials.
Al llarg de la jornada es van compartir recursos per facilitar la generació de polítiques municipals d’habitatge en territori rural i bones pràctiques relacionades amb polítiques d’habitatge juvenil en municipis petits. La presentació d’aquests recursos afavoreix el coneixement i l’enxarxament entre territoris per l’activació de les polítiques d’habitatge juvenil, i així fomentar oportunitats d’arrelament territorial i evitar la despoblació.
Durant la jornada es van presentar:
- La Guia d’habitatges buits als municipis rurals de muntanya, a càrrec d’Anna Colominas, Tècnica de cooperació de l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central.
- Recursos de catàleg de la Diputació de Barcelona per a polítiques municipals d’habitatge, a càrrec de Marta Pradal, tècnica de l’Oficina de Vivenda de la Diputació de Barcelona.
- Borsa de lloguer del Consell Comarcal d’Osona i convocatòria dels ajuts per la rehabilitació als municipis rurals a càrrec de Jordi Picañol Villaran, responsable de l’àrea d’habitatge del Consell Comarcal d’Osona.
També hi va haver presentacions de les següents bones pràctiques:
- Oficina Itinerant d’habitatge del Lluçanès, a càrrec de Joan Martin, responsable de l’Oficina Itinerant d’habitatge i rehabilitació.
- Projecte Llosats (Coop d’Era), a càrrec d’Arnau Corbaró, soci fundador i treballador d’Obradora Saió.
- Cal Celestino Vell (Repoblem), a càrrec de Ricard Grau, arquitecte de la cooperativa La Boqueria.
- Pràctiques municipals de polítiques d’habitatge rural:
- Gallifa, Mateu Comalrena alcalde de Gallifa.
- Santa Eulàlia de Riuprimer, Txevi Rovira alcalde de Santa Eulàlia de Riuprimer i conseller d’habitatge del Consell Comarcal d’Osona.
- Les Llosses. Marc Ràfols Aparició regidor de les Lloses.
Va ser un espai de trobada, reflexió i intercanvi d’experiències entre professionals, entitats públiques i mixtes, i representants del territori del Lluçanès, Cabrerès, Mancomunitat La Plana, ADFO, l’Associació pel Desenvolupament Rural de la Catalunya Central, l’Agència Catalana de Joventut, l’Oficina Itinerant d’Habitatge i Rehabilitació, Sensellarisme, Associacions Leader, coordinació Territorial de Joventut a Barcelona, la Direcció General de Joventut, Consell Comarcal del Bages.
La segona taula sectorial d’habitatge tindrà lloc 21 d’octubre que permetrà avançar en la definició de propostes i accions concretes.
Per a més informació: osonajove.cat

