Capsula 2022

Xerrades informatives 2022

Totes les xerrades són d’interès general i útils per tots els públics

Xerrades adreçades a joves

SISTEMA EDUCATIU

8 de març, 9h

Per què m’haig de seguir formant?

És important avançar en l’àmbit educatiu / professional? Seguir formant-se al llarg de tota la vida permet desenvolupar noves capacitats i competències tècniques.

https://youtu.be/6PukPCfSSjc

8 de març, 17h

Els Cicles Formatius

L’activitat té com a objectiu, en primer lloc, aportar la informació i els recursos necessaris per conèixer tots aquells aspectes vinculats amb als cicles formatius – de grau mitjà i superior – (objectiu, funcionament, famílies, …), i, en segon lloc, acompanyar als i les joves en l’exploració dels itineraris vinculats a la formació professional.

https://youtu.be/fB0cmbRa4gA

9 de març, 11h

I després de l’ESO què?

Descobreix totes les opcions formatives que pots escollir després d’obtenir el graduat en educació secundària obligatòria.

https://youtu.be/IncB4CUP150

9 de març, 12.30h

Reenganxa’t els estudis

No estàs estudiant o estàs realitzant una formació sense titulació oficial? A la xerrada es reflexiona sobre els factors personals, interpersonals i socials que impedeixen o faciliten ‘enganxar-se’ als estudis, es presenten les opcions formatives existents i s’identifiquen les passes a donar per retornar als estudis.

https://youtu.be/FvHun3-wiYk

10 de març, 17h

Batxillerat i l’accés a la Universitat

L’activitat té com a objectiu, en primer lloc, aportar la informació i els recursos necessaris per a conèixer tots aquells aspectes vinculats amb el Batxillerat (objectiu, funcionament, modalitats, …), i, en segon lloc, acompanyar als i les joves en l’exploració dels itineraris vinculats a l’accés als estudis universitaris.

https://youtu.be/gjddggtugNk

AUTOCONEIXEMENT

9 de març, 9h

Jo soc, jo puc

Descobreix qui ets i sigues capaç d’anomenar alguns trets que defineixin la teva personalitat.

Descobreix que l’autoconeixement és un primer pas per a l’augment de l’autoestima.

https://youtu.be/2Z0eXx0L4ZY

10 de març, 9h

Les meves habilitats. Intel·ligències múltiples

Coneixerem la teoria de Howard Gardner perquè ens doni pistes per saber cap a on ens podem orientar a l’hora de triar els estudis o decidir a què ens volem dedicar. Una teoria que ens diu que tots i totes tenim una pila d’habilitats i que només cal que les portem a la pràctica.

https://youtu.be/kWv8Y-Qrltk

11 de març, 12.30h

Si vols, pots! L’entorn condiciona (molt), però no determina

Troba quins son els motors de la teva tria. L’entorn pot condicionar la tria i al mateix temps ser causa de desorientació. És important poder identificar aquests condicionants: Familiars, psicològics, socials, econòmics i educatius.

https://youtu.be/SGAPgtycMJ4

11 de març, 11h

Cervell creatiu

Un taller molt pràctic on veurem com la creativitat ens predisposa a veure com més sortides millor davant d’un repte o problema i el sentit de l’humor ens predisposa a no tirar la tovallola directament davant d’una dificultat.

https://youtu.be/2zBfw6WfTwM

MÓN LABORAL

8 de març, 11h

El món de les professions

Descobreix les professions, més enllà d’aquelles més tradicionals o conegudes, prenent consciència de l’ampli ventall de possibilitats professionals que existeixen.

https://youtu.be/UqeeYe-Xz6w

10 de març, 11h

Les professions del futur

Explora les professions emergents i identifica els sectors ocupacionals de cada una d’aquestes.

Explora les perspectives futures de les professions i identifica professions d’interès, Coneix també dades que permetin comprendre l’automatització i l’evolució de les professions.

https://youtu.be/7RDmu8IxklI

11 de març, 9h

Món laboral i competències del SXXI

Coneix aquelles competències que es demanen al S.XXI.

Analitza el mercat de treball i identifica els elements clau que cal tenir en compte per a poder investigar les professions.

https://youtu.be/UqMlLHK90x8

Xerrades adreçades a famílies

9 de març, 17h

Gimnàstica emocional

Educar emocionalment requereix constància. Per passar de la teoria a la pràctica cal un entrenament que perduri en el temps, no tant pel que fa a hores de dedicació com pel que fa a crear espais de diàleg col·locats estratègicament en el nostre dia a dia. Tots entenem perfectament que si volem ser bons jugadors de bàsquet, per exemple, ens caldrà entrenar molt. De la mateixa manera, si vull canvis significatius en la consciència i la regulació emocional dels meus fills, cal entrenar-los!

https://us02web.zoom.us/j/86358867562

9 de març, 19h

Orienta’t en família. Com acompanyar als fills i filles en el procés de presa de decisions

Explorar elements a treballar en el context de la família, conjuntament amb el fill/a.

Fer-los fer treball d’autoconeixement així com d’identificació de condicionants que puguin afectar-los.

Identificar quines competències han de posar en joc les famílies en el procés d’acompanyament.

https://youtu.be/_MyGs-mU6YI

Xerrades adreçades a professionals

10 de març, 17h

L’acompanyament en la presa de decisions.

Proporcionar la visió sistèmica, relacional i cocreativa entre alumne (família) – educador en el procés de la presa de decisió. Poder donar eines sistèmiques i de dimensió psico-relacional per a l’educador.

https://us02web.zoom.us/j/83977324702